DM volgens Audi: de Cube

17-02-2014 (08:11) - Marketing

Met de Cube trekt Audi het merkmotto ‘Voorsprong door Techniek’ ook door naar het benaderen van potentiële klanten. De Cube is namelijk de eerste Direct Mail ooit die gebruik maakt van GPS-technologie. Door op de startknop van de Cube te drukken, begint het aftellen voor een proefrit in de vaandeldrager van het Audi-gamma: de innovatieve A8. 
 
De Cube van Audi wordt bij een zeer select aantal personen in Nederland afgeleverd. Deze zwarte ‘box’ beschikt over een aluminium startknop. Een dergelijke knop is ook in diverse Audi-modellen te vinden, waaronder de Audi A8. Door op de startknop te drukken, start een ‘countdown’ van 90 minuten. Deze wordt zichtbaar gemaakt op het LED-display dat in de Cube is geïntegreerd.
 
De Cube van Audi maakt gebruik van GPS-technologie. Door het GPS-signaal dat de Cube uitzendt, is het adres waar hij zich bevindt te traceren. Op het moment dat de countdown wordt gestart, vertrekt een Audi A8 naar dat adres. Als het aftellen is afgelopen, verschijnt de aanduiding A8 op het display. Op hetzelfde moment staat ook de Audi A8 voor de deur. De ontvanger van de Cube mag vervolgens instappen voor een proefrit van 24 uur.
 

 


Reacties

Dit is wel heel erg oud "nieuws".
Arjen de Ruyter @ 17-02-2014 15:11 uur

Bureaus

Media

Economisch