Driekwart Nederlanders doet aan EK-versiering

05-06-2012 (08:45) - Marketing

Iedereen die gisteren door Amsterdam of Rotterdam wandelde, kon het bijna niet ontgaan dat UEFA EURO 2012 voor de deur staat. In beide steden was namelijk een groot aantal standbeelden uitgedost in het oranje om alvast in de EK stemming te komen. Wanneer je op de Albert Cuypmarkt liep zag je bijvoorbeeld dat het standbeeld van wijlen André Hazes in een uitbundige oranje outfit is gestoken.

In Rotterdam is een bezoek aan de Coolsingel zeker de moeite waard. Alleen al hier, zijn maar liefst vier standbeelden EK-proof gemaakt. Reden voor deze versieringen is een onderzoek van Coca-Cola waarin naar voren komt dat driekwart van de Nederlanders zichzelf, de auto of het huis versiert om te laten zien dat ze vierkant achter het Nederlands elftal staan. Daarnaast laat het onderzoek zien dat 45 procent van Nederlanders vindt dat het uitdossen in oranje bijdraagt aan het gevoel van saamhorigheid. Wij zijn er dan ook klaar voor: Hup Holland Hup! 


Bureaus

Media

Economisch