Duurzame EK-gadgets favoriet

30-05-2012 (08:35) - Marketing

Bijna zeventig procent (69%) van de Nederlanders zou het waarderen als hun supermarkt op een duurzamere manier EK-gadgets uit zou delen. Eenderde (32%) zou eerder bij een supermarkt sparen als deze een duurzamere EK-actie zou voeren. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van reclamesite Verse Reclame.
 
‘Tijdens het WK in 2010 werden de EK-gadgets opeens 'oranjeprullaria' genoemd’, aldus EK-watcher Gonnie Spijkstra van Verse Reclame. ‘En werd de roep om duurzame gadgets groter. Er werd zelfs bij de supermarkten gelobbyd om de gadgets terug te vragen van de consument. Albert Heijn gaf destijds aan niet zeker te weten of het dit EK met een tastbaar gadget zou komen en geeft dit jaar dan ook als eerste supermarkt een duurzamer voorbeeld.’
 

Bijna driekwart van Nederland (73%) heeft oranje spullen uit 2010 bewaard en 12% heeft artikelen weggegeven aan anderen. 15 procent heeft de gadgets weggegooid. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch