Eerste widget op rtl.nl van Bol.com
25-11-2009 (10:02) - Marketing
De eerste commerciële widget op rtl.nl staat op naam van bol.com en is vanaf vandaag online. RTL verzorgde in huis zowel het design als de conceptontwikkeling en bouw van de widget. De samenwerking is vooral bijzonder vanwege de sterke koppeling met sterren én programma’s van RTL Nederland. Topseries, films, games en andere uitgaven van RTL worden via de mediawinkel aangeboden.
Rtl.nl onderging eerder dit jaar een complete metamorfose en is opgebouwd uit widgets. RTL wil met de vernieuwde site de toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van de website bevorderen en meer persoonlijke en kwalitatieve content aanbieden. Door met de nieuwste technologieën in te spelen op de online consumentenbehoefte, kan RTL op eenvoudige wijze efficiënte diensten aanbieden die zich onder meer uitstekend lenen voor merkherkenning.
Jaarlijks winkelen 80 miljoen consumenten bij bol.com dat, met een breed aanbod van boeken, cd’s dvd’s en consumentenelektronica, een dominante positie inneemt op een snelgroeiende online retailmarkt. De decembermaand is voor bol.com bovendien traditioneel een piekperiode in online verkopen waardoor een optimale relevantie tot stand komt.