EK 2012: Heineken komt met Rugnummers
01-05-2012 (08:33) - Marketing
Heineken introduceert Heineken Rugnummers. Een bijzondere campagne waarbij iedereen bij aanschaf van een kratje Heineken, het speciale Rugnummer-shirt met daarop een uniek nummer krijgt. Door dit nummer op facebook.com/Heineken te koppelen aan het persoonlijke Facebook-profiel, heeft elke voetballiefhebber dagelijks de mogelijkheid om tickets voor wedstrijden van Oranje te winnen.
Het enige wat Oranje-fans daarvoor moeten doen is het uploaden van een foto of video van een legendarische supportersactie. Zo kan heel Nederland laten zien dat het als één team achter Oranje staat. Het Heineken Rugnummer-shirt is vanaf begin mei in de Nederlandse supermarkten te verkrijgen bij aanschaf van een krat Heineken voorzien van de speciale actiecover.
Het Heineken Rugnummer-shirt is vervaardigd van hoogwaardig materiaal en is subtiel afgewerkt met oog voor de kleinste details. Zoals een QR-code aan de binnenkant, een Oranje-leeuw in het embleem op de borst en in de boord de tekst uit het eerste couplet van het Wilhelmus: ‘Een prinse van Oranje ben ik, vrij onverveerd.’
‘Als sponsor van het Nederlands elftal wil Heineken graag laten zien dat Nederland echt als één team achter Oranje staat. Met het Rugnummer-shirt en de bijbehorende campagne willen we de verbondenheid van de Oranje-fans benadrukken; samen zijn we één groot team met als doel de EK-titel’, vertelt Heineken Marketing Manager Ralph Rijks.