Expedia analyseert boekgedrag

23-04-2012 (08:34) - Marketing

Expedia heeft deze week een analyse gedaan naar het click- en boekgedrag van consumenten op de Expedia boekingsites. Vorige week ontvingen alle Nederlandse, aangesloten hotels enkele nuttige tips die uit deze analyse zijn gebleken. Hotels kunnen met enkele aanpassingen het aantal - voornamelijk buitenlandse - boekingen zichtbaar verbeteren. 
 
Als eerste in een serie van drie nieuwsbrieven krijgen de hoteliers tips over hoe consumenten kijken naar faciliteiten: goede vermelding van parkeermogelijkheden, ontbijt en Wi-Fi zijn cruciaal voor internetboekers om direct te reserveren of verder te zoeken.
 
Uit het onderzoek is gebleken dat meerdere factoren een belangrijke rol spelen voor reizigers bij het boeken van hun hotel. Gratis Wi-Fi, een goede parkeergelegenheid en een lekker ontbijt staan hierbij met stip op nummer één. Voor hoteliers is het van groot belang om te controleren of de aangeboden services duidelijk vermeld staan op het internet. 
 
Vaak blijkt dat informatie gedurende een lange periode niet bijgewerkt is, waardoor hotels minder aantrekkelijk zijn voor boekers. In werkelijkheid beschikt het desbetreffende hotel vaak wel over de services, maar heeft dit op het internet nog niet bijgewerkt. Om een hotel zo aantrekkelijk en zichtbaar mogelijk te maken, moet de vermelde informatie up-to-date zijn. De kans op meer boekingen wordt hiermee enorm vergroot.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch