Eyetracking-onderzoek begin april
20-02-2007 (10:57) - Marketing
De nieuwe editie van het Nationale E-mailmarketing Eyetracking-onderzoek vindt plaats op 3 en 4 april. Respondenten bekijken acht B-to-C nieuwsbrieven, terwijl hun gedrag precies in kaart wordt gebracht via eyetracking, interviewtechnieken, klikgedrag en de hardop-denkmethode.Dit geeft een diepgaand inzicht in de gebruikersvriendelijkheid en effectiviteit van de nieuwsbrieven en eventuele bijbehorende landingspagina's. De deelnemende bedrijven krijgen specifiek voor hun uiting een rapport met conclusies en aanbevelingen waarmee ze de conversie van hun e-mailmarketing activiteiten kunnen verbeteren. Het eyetracking onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau NetMarketing in samenwerking met e-mailmarketingbureau Veritate. In 2006 hebben deze bureaus het eerste Nationale E-mailmarketing Eyetracking-onderzoek op de kaart gezet, samen met deelnemers als Airmiles, Kruidvat, RVS, OHRA, Greenpeace, Vrij Uit en de Rabobank.