FashionWeek goes green

08-01-2014 (08:14) - Marketing

Tijdens de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam vindt op maandag 27 januari het netwerkevenement ‘Keys to Success’ plaats. De focus ligt deze vierde editie op duurzaamheid en hoe bedrijfsmodellen moeten worden ontwikkeld om te anticiperen op veranderingen in de mode-industrie. Met Keys to Success belicht FashionWeek Nederland de zakelijke kant van mode en daagt zij modeprofessionals uit om samen kansen te benutten. 
 
De sprekers op Keys to Success vertegenwoordigen de diversiteit van de Nederlandse mode-industrie en vertellen over hun eigen duurzame en zakelijke dilemma’s en keuzes. Brigitte de Wilde, algemeen directeur en mede-eigenaar van modelabel Cora Kemperman, laat met ‘slow fashion’ zien dat duurzaamheid en betaalbare mode uitstekend samen gaan. 
 
Carlien Helmink, die in 2012 winnaar was van The Green Fashion Competition, vertelt als mede-eigenaar van Studio Jux over de eigen fabriek die het merk in Nepal opzette en over de manier waarop zij commerciële doelstellingen combineert met ontwikkelingswerk. 
 
Sofie Schop, senior CSR consultant bij Schuttelaar & Partners, presenteert een toolguide die zij samen met ABN AMRO ontwikkelde, waarmee mode-ondernemers zelf aan de slag kunnen om hun bedrijfsmodel te verduurzamen. Het programma wordt gemoderate door social entrepreneur Natasja van den Berg. De middag wordt afgesloten met een bezoek aan de catwalk show van dennis diem, een van de meest besproken Nederlandse modeontwerpers van dit moment. 
 

FashionWeek Nederland organiseert het evenement Keys to Success als onderdeel van ‘Fashion in Business’, haar doorlopende programma dat speciaal is gericht op professionals uit de mode en aanverwante industrieën, verenigd in het ‘Fashion in Business Network’.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch