Festivals op 1 deze zomer
20-07-2010 (09:41) - Marketing
De zomer van 2010 staat voor jongeren volledig in het teken van festivals. Dit blijkt uit een grootschalig zomeronderzoek dat Hi deed onder Nederlandse mannen en vrouwen tussen de 18 en 35 jaar. Festivals bezoeken is de populairste activiteit van deze groep.
Voor Kasimir Vermeulen, expert op het gebied van jongerentrends bij onderzoeksbureau MARE Research, komt deze ontwikkeling niet als een verrassing: ‘Naast het feit dat de combinatie van zon, bier en muziek altijd al hoog scoort onder jongeren, ligt hier ook een maatschappelijke trend aan ten grondslag. Hoewel ze door mobiel internet het hele jaar dagelijks met elkaar in contact zijn, zie je juist in de zomerperiode dat jongeren ook weer de behoefte krijgen om samen lekker met hun vrienden te zijn en bijvoorbeeld lekker in de modder te dansen.’
Om jongeren ook op festivals met elkaar in contact te brengen is jongerenmerk Hi op een aantal populaire festivals aanwezig met een unieke hangplek: de Hi Society Hang Out. Hier kunnen festivalgangers samenkomen, zichzelf en hun telefoon opladen en bellen in een geluiddichte telefoonbooth. Dit artistieke bouwwerk is door ontwerperscollectief La Bolleur opgebouwd uit allerlei oude spullen die iedereen die belt met Hi bij hen kon inleveren. Deze oude festivalspullen werden vervolgens in het bouwwerk verwerkt. Gekke creaties van bijvoorbeeld kapotte zonnebrillen of oude mobiele telefoons zijn het resultaat.