Gall & Gall in het nieuw
16-11-2009 (09:52) - Marketing
Marktleider Gall & Gall tapt uit een nieuw vaatje. In 8 weken tijd hebben maar liefst 500 winkels een metamorfose ondergaan. Een compleet nieuwe huisstijl en winkelnavigatie deden hun intrede. Ook de Gall & Gall website en het foldermateriaal werden vernieuwd. ‘Het resultaat van deze mega make-over is fris, open en eigentijds. Gall & Gall is klaar voor de toekomst als toegankelijke en inspirerende drankenspeciaalzaak. Er is veel veranderd, maar het enthousiasme en persoonlijke advies waarmee iedere klant wordt geholpen is gebleven’, aldus Marit van Egmond, commercieel directeur Gall & Gall.
Zowel interieur als exterieur van de Gall & Gall winkels werden grondig onder handen genomen. Het vertrouwde bordeauxrood werd vervangen door de frisse huiskleuren oranje en grijs. Een nieuw logo en inspirerende sfeerbeelden maken het plaatje compleet. De heldere winkelnavigatie vergemakkelijkt het zoeken voor de klant. Ook het Gall & Gall personeel werd in een nieuwe zwart/grijze outfit gestoken. Maar liefst 10.000 nieuwe logo's, 500.000 schapkaarten, 3 kilometer lichtbakken, 10.000 m2 stickers, 11.000 blouses en 7000 sloven kwamen aan deze make-over te pas. Ook het Gall & Gall foldermateriaal werd compleet vernieuwd. En de website www.gall.nl werd overzichtelijker met onder meer een handige adviesfunctie voor wijn en whisky en een winkelzoeker.
