Gamende vrouwen vinden Kuyt de lekkerste

28-06-2010 (10:08) - Marketing

Zylom by RealGames, aanbieder van casual games voor vrouwen, heeft een enquête over voetbal uitgevoerd onder 1.200 vrouwen na de eerste twee wedstrijden van Oranje. Hieruit blijkt dat de Nederlandse vrouwen het uiterlijk van Dirk Kuyt het meest kunnen waarderen. Bijna een kwart van de vrouwen heeft aangegeven Kuyt de meest aantrekkelijke speler van het Nederlandse elftal te vinden. Robin van Persie heeft met 14 procent een tweede plaats behaald en Wesley Sneijder met 10 procent de derde plaats.

De Nederlandse vrouw heeft veel vertrouwen in de kwaliteiten van het Nederlandse elftal. Bijna de helft van de vrouwelijke respondenten geeft Nederland als winnaar van het WK aan. Ruim 15 procent denkt dat Brazilië de nieuwe wereldkampioen wordt en 7 procent Argentinië. Opvallend is dat Nederlandse vrouwen weinig vertrouwen hebben in de Duitsers: slechts 1,4 procent tipte de Duitsers als winnaar.

Vrouwen denken dat Nederland ver gaat komen vanwege het tactische spel van Bert van Marwijk (22 procent). Circa 30 procent geeft aan dat we met mooi voetbal nooit ver gekomen zijn en dat Van Marwijk nu een betere aanpak hanteert. 13 procent vindt onze spelers van wereldklasse en schat ons daarom als favoriet in.

Dat vrouwen en voetbal niet samengaan, blijkt een groot misverstand te zijn. Het onderzoek toont aan dat voetbal wel degelijk populair is onder vrouwen tussen de 20 en 65 jaar. Slechts 29 procent kijkt nooit naar voetbal. Een verrassende 35 procent volgt naast EK- of WK-wedstrijden ook wedstrijden van de Champions League en de Nederlandse competitie. 36 procent kijkt alleen naar wedstrijden van het EK of WK. Hiervan volgt 33 procent zoveel mogelijk wedstrijden van het huidige WK en 38 procent kijkt alleen naar de wedstrijden van Nederland.

De WK-wedstrijden worden door bijna de helft van de vrouwen thuis bekeken, slechts 4 procent gaat naar de kroeg en 18 procent kijkt bij vrienden. Vrouwen geven tevens aan het niet erg te vinden als zij een partner hebben die veel naar voetbal kijkt: 36 procent geeft aan mee te kijken en 55 procent gaat iets voor zichzelf doen. Slechts 1 procent laat weten voetbal alleen een ‘mannending’ te vinden.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch