Grolsch komt met ploppend Wilhelmus

16-05-2012 (08:17) - Marketing

Grolsch wenst in haar nieuwe EK-commercial het Nederlands elftal succes met een eigen versie van het Wilhelmus. Speciaal voor het EK 2012 worden het aanstekelijke ‘plop’ geluid van de Grolsch beugelfles en de bekendste tonen van de komende voetbalzomer samengebracht. Een commercial over lekker bier en tegelijkertijd een steunbetuiging aan Oranje. Want Grolsch klinkt nou eenmaal lekkerder, ook tijdens het EK. De commercial met het “Plop-Wilhelmus” is vanaf maandag 21 mei op televisie te zien.

De wedstrijd begint. Onze jongens staan op het veld. Maar eerst: het Wilhelmus. In de nieuwe commercial krijgt het Nederlandse volkslied begeleiding van het bekende ‘plop’ geluid van de Grolsch beugelfles. Oranjefans staan zij aan zij, openen één voor één hun Grolsch beugel en creëren zo de ‘plop’ versie van het Wilhelmus. De kijker volgt het plopgeluid door het buurtcafé, naar buiten tot in de woonkamers van Grolsch liefhebbers. De EK-commercial sluit perfect aan bij de pay-off van de nieuwe Grolsch merkcampagne: ‘Grolsch, het klinkt al lekkerder!’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch