Groot onderzoek naar het autorijden
09-06-2010 (09:49) - Marketing
Goodyear gaat onderzoek doen naar de toekomst van het autorijden. Doel: in kaart brengen hoe de Nederlandse automobilist denkt dat we in 2014 zuiniger rijden, ons geruislozer en efficiënter over de weg bewegen en zodoende veiliger van A naar B komen. Heel autominnend Nederland wordt uitgenodigd om via www.goodyearzeppelin.com zijn of haar mening te geven in wat het grootste onafhankelijke onderzoek onder automobilisten ooit belooft te worden. De resultaten van het onderzoek worden aangeboden aan de toekomstige minister van Verkeer en Waterstaat. Bovendien maakt iedere deelnemer kans om ons wegennet eens vanuit een ander perspectief te bekijken: tijdens een vlucht in de Goodyear Zeppelin.
De Nederlandse autowegen puilen uit. Het gevolg: eindeloos lange files en gefrustreerde automobilisten, maar ook meer CO2-uitstoot en meer geluidsoverlast. Het is een ernstig probleem, dat dringend een oplossing behoeft. We weten allemaal welke mening en visie de overheid en de ANWB hierover hebben, maar wat vinden de automobilisten er nu zelf van?
Goodyear is al 112 jaar expert op het gebied van veiligheid, efficiency en innovatie. Met betrekking tot deze thema’s probeert het merk niet alleen grip op de weg te houden, maar ook op de toekomst. En daar is de hulp van alle autorijders bij nodig. Daarom organiseert Goodyear een landelijk onderzoek genaamd ‘Grip op de toekomst’. Hoeveel mensen zijn bereid te betalen om niet in de file te hoeven staan? Wat is nu echt de beste manier om brandstof te besparen? En wat wordt gezien als een groter gevaar op de weg: bellen tijdens het rijden of bumperkleven? Door middel van deze en andere vragen schetst het onderzoek straks een duidelijk beeld van de toekomst van het autorijden, gezien door de berijders van het wegennet zelf.