Hartstichting meest geloofwaardige merk
23-09-2013 (08:50) - Marketing
In het onderzoek Geloofwaardige Merken 2013 dat in opdracht van Waal aan de Maas door marktonderzoekbureau Daccle is uitgevoerd, is Hartstichting het meest geloofwaardige merk van 2013. Het Goede doelen-merk laat niet alleen de directe concurrentie achter zich, maar tevens ruim honderd merken uit uiteenlopende branches.
Ook de Top 20 van vorig jaar – onder aanvoering van titelverdediger Albert Heijn – is opnieuw in het onderzoek meegenomen. Verrassend of niet: de geloofwaardigheidsscore van Hartstichting ligt volgens de onderzoekers over het algemeen een flink stuk hoger dan die van de andere merken, de eerste 20 van vorig jaar incluis.
Albert Heijn valt met de nieuwe score zelfs buiten de Top 20 van 2013. De nieuwe nummers 2 en 3 zijn respectievelijk het Nederlandse Rode Kruis en KWF Kankerbestrijding. Gisteren werd de Award – Het Rode Kapje – uitgereikt aan de directeur van Hartstichting, Floris Italianer.
Het complete rapport geloofwaardige Merken 2013 is te downloaden via www.facebook.com/geloofwaardigemerken