Heineken had beste Olympische inhaker

04-03-2014 (08:14) - Marketing

Mede dankzij de vele successen van de sporters in Sochi hebben veel merken in De Telegraaf, Metro, Sp!ts en op Telegraaf.nl ingehaakt op de Olympische Winterspelen. 
 
Bijna 1.000 lezers en websitebezoekers hebben de afgelopen weken meer dan 30 inhaakadvertenties beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met de Olympische Spelen. Heineken heeft als winnaar het stokje overgenomen van Randstad, winnaar van de inhaakwedstrijd rondom de Olympische Spelen van 2012 in Londen.
 

Alle inhaakadvertenties streden mee naar de prijs van ‘Wakkere Inhaker Olympische Spelen 2014’. Twee jaar geleden tijdens het EK was Heineken al eens winnaar van de inhaakwedstrijd en ook nu beklimmen zij de hoogste plaats van het podium. Door de consistentie van inhaken op grote sportevenementen, heeft Heineken een zeer sterk merk opgebouwd wat zich uitbetaalt in waardering en communicatie-effectiviteit. 


Reacties

Heineken heeft geen inhaker met het HHH maar benut haar NOC*NSF partnership al jaren als platform voor haar communicatie. Het HHH bestaat al sind Barcelona 1992.
Arjen de Ruyter @ 04-03-2014 09:01 uur

Bureaus

Media

Economisch