Heineken meest oranje merk

18-05-2012 (08:42) - Marketing

De eerste resultaten van de reclame-inspanningen rondom Oranje en het EK zijn al zichtbaar. De campagnes van Heineken, Bavaria en De Nederlandse staatsloterij hebben voor lichte verschuivingen gezorgd binnen de top 10 van merken die geassocieerd worden met Oranje. Dit blijkt uit het terugkerende Oranje Onderzoek van Telegraaf Media Nederland.
 
Bavaria heeft haar nieuwe collectie Bavaria jurken getoond. Hierdoor heeft Bavaria op dit moment de hoogste reclamebekendheid (18%) als het gaat om campagnes rondom Oranje en het EK. Ook de campagne van Heineken met het rugnummer is opgevallen en heeft geleid tot een reclamebekendheid van 15%.
 
Ook van Albert Heijn (9%) en De Nederlandse Staatsloterij (8%) worden er commerciële activiteiten rondom Oranje herinnerd. ING complementeert de top 5 van reclamebekendheid rondom Oranje (6%). Verwachting is dat de percentages de komende maand sterk zullen stijgen.
 
Dankzij de reclamecampagnes zijn een aantal merken opgeschoven in de top 10 van Oranje merken. Heineken heeft ING verdrongen van de 1e plaats van merken die spontaan het meest geassocieerd worden met Oranje. Ook Bavaria is opgeschoven in de top 10, net als De Nederlandse Staatsloterij. Verder valt op dat Adidas meer wordt geassocieerd met Oranje. Dit is opmerkelijk omdat Nike de huidige sponsor is van Oranje.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch