HEMA lanceert versneld verbeterde app
20-04-2020 (11:30) - Marketing
De HEMA app
Bij de introductie van meer HEMA, het loyaliteitsprogramma van HEMA in 2016, werd de app ingezet met als doel: altijd de digitale klantenpas op zak. Als gevolg van het succes van zowel het meer HEMA programma alsmede e-commerce als geheel, hebben de HEMA digital en e-commerceteams de handen ineen geslagen om een nieuwe app in de markt te zetten die zich focust op de HEMA product fans die graag online winkelen via een mobiele app, Met de nieuwe release zet HEMA een app in de markt die nagenoeg dezelfde functionaliteiten bevat als de oude app, maar met een fris nieuw design en een nieuwe code base waardoor de app veel prettiger en stabieler is voor de gebruiker.
Technische kant
Door een zogenaamde BFF (Back-end For Front-end) toe te voegen, hoeven de apps (versie voor Android en iOS) niet meer individueel de logica bepalen, maar gebeurt dit centraal via deze BFF. Naast meer uniformiteit zorgt dat ook voor een stabielere basis en apps die makkelijker te onderhouden zijn. Deze nieuwe basis gaat ervoor zorgen dat na de release van deze eerste versie verder gebouwd kan worden aan andere functionaliteiten die bijdragen aan de groeiende vraag van onze klanten. Het uiteindelijke doel is apps te realiseren die de mobiele HEMA klant de kans geeft om snel en makkelijk te kunnen shoppen.
Beide apps zijn volledig native ontwikkeld en zijn verkrijgbaar in de Appstore en Google Play.