Hoe transparant zijn webshops?

04-12-2014 (07:47) - Marketing

Webshops zijn weinig transparant over verantwoord ondernemen. Dat stelt de merken- vergelijkingssite rankabrand.nl op basis van eigen onderzoek naar de 20 grootste online retailers van Nederland. 
 
Zeventien van de twintig webshops scoort onder de maat, alleen OTTO.nl is ‘goed op weg’. Door de snelle groei en felle concurrentie heeft de sector te maken met steeds meer uitstoot van CO2, hoge percentages aan retourzendingen en steeds meer wegwerpdozen. Webshops zouden ook meer aandacht moeten geven aan een meer milieuvriendelijk en eerlijk assortiment.
 
OTTO.nl is als koploper in de ranglijst ‘redelijk op weg’ met een C-label. Het Duitse bedrijf dankt deze positie vooral aan haar inspanningen om de CO2 uitstoot terug te dringen, ook bij de pakketbezorging. Bol.com volgt met een D-label en scoort goed op het thema verpakkingen. 
 
De grootste webshop van Nederland maakte recentelijk bekend dat alle verzenddozen het FSC keurmerk hebben, dat staat voor verantwoorde boskap. Wehkamp.nl staat derde doordat zij werkt aan een duurzamer assortiment.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch