Huis-aan-huisfolder blijft populair

03-06-2010 (09:57) - Marketing

De huis-aan-huis bezorgde folder blijft een belangrijk medium voor adverteerders. En terecht. Consumenten waarderen het drukwerk, besteden er veel tijd aan en de respons is ongekend hoog. Dat blijkt uit de totaalrapportage 2009 van Thuis Binnen Bereik (TBB), het jaarlijkse onderzoek naar bereik, waardering en effecten van brievenbusreclame. Verspreider Interlanden, onderdeel van DHL Global Mail, speelt flexibel in op de positieve cijfers. Liberalisering, digitalisering… de postmarkt is de afgelopen jaren volop in beweging geweest. Derk Wynia, Managing Director DHL Global Mail Benelux, en Karin Moerkerken, Manager Field Sales, vertellen over de laatste ontwikkelingen en hoe de klant hiervan profiteert.

Als onderdeel van Deutsche Post is kwaliteit voor DHL Global Mail - en daarmee voor Interlanden - ongelofelijk belangrijk. “Bij geadresseerde postbezorging draait het om betrouwbaarheid en tijdigheid. Voor de verspreiding van ongeadresseerd drukwerk betekent het: tijdig bezorgen en zoveel mogelijk brievenbussen bereiken”, legt Derk Wynia uit. “We werken voortdurend aan verdere verbetering van onze kwaliteit. Dat blijkt wel uit onze ISO certificeringen en de resultaten uit onze initiatieven binnen het First Choice en het Go Green programma van DHL. We zijn dan ook trots op onze bezorgers die het elke week allemaal waarmaken.” 

Interlanden heeft een jarenlange ervaring met de verspreiding van huis-aan-huisbladen van Wegener. In 2008 liepen de bestaande contracten met de uitgeverij af en heeft DHL Global Mail het nieuwe Interlanden vorm gegeven. Derk Wynia: “We hebben alle processen onder de loep genomen en zaken gecentraliseerd. Zoals het werven en aanstellen van bezorgers en het oprichten van de nieuwe afdeling customer service.” Karin Moerkerken vult aan: “Voortaan handelen we alle communicatie met zowel klanten als eindconsument op één afdeling af, via een geautomatiseerd systeem. Zo is meteen helder waar problemen zijn en hoe we deze oplossen.” Het resultaat van de verbeterprocessen mag er zijn: Interlanden staat als een compacte en stabiele organisatie, die flexibel in kan spelen op de wensen van de klant. De transparante aanpak leidt tot een partnership met de klant. Karin Moerkerken: “We zijn open en eerlijk over bezorgcijfers, maar ook over klachten. Samen kijken we waar zaken beter kunnen. Klanten waarderen dat.” Derk Wynia: “Ons partnership groeit stapje voor stapje. We kunnen bijvoorbeeld ook meedenken over effectiviteit. Maar het begint met transparantie. Want alleen door eerlijk te zijn, creëer je vertrouwen.”
 


Bureaus

Media

Economisch