IAB lanceert taskforce
01-03-2007 (10:16) - Marketing
Inspelend op het toenemend belang van zoekmachines in de marketingmix van adverteerders, heeft IAB Nederland de 'taskforce Search Engine Marketing' opgericht. Het belangrijkste doel van deze taskforce is het verder professionaliseren van de branche, waardoor adverteerders meer inzicht krijgen in zoekmachinemarketing.Zoekmachinemarketing wordt onder Nederlandse adverteerders steeds vaker toegepast. Uit onderzoek van het IAB, uitgevoerd door Nielsen Media Research, blijkt dat in 2006 in Nederland voor het eerst meer dan de helft van de online marketingbudgetten werd besteed aan search advertising. Een onderzoek van Forrester Research, Europe’s Search Engine Marketing Forecast uit 2005 laat voor Nederland een aanmerkelijke groei zien in de bestedingen aan zoekmachinemarketing in het algemeen: van € 34 miljoen in 2004 tot € 100 miljoen in 2008. Bij internetgebruikers zijn zoekmachines al langere tijd de gewoonste zaak van de wereld: ruim 90 procent maakt er gebruik van.