Interactief sculptuur The Famous Grouse
10-10-2013 (08:25) - Marketing
Het whiskymerk ‘The Famous Grouse’ heeft een crowdsourcing project afgerond waarbij een interactieve sculptuur centraal staat. De sculptuur is opgebouwd uit antwoorden van over de hele wereld op de vraag: ‘Waar zou jij Famous voor willen zijn?’. De inzendingen komen uit onder meer Taiwan, het Verenigd Koninkrijk, Rusland, Turkije, Canada, Griekenland en natuurlijk Nederland.
De 34 kunstenaars en ingenieurs van Marshmallow Laser Feast, Studio Roso en Ruairi Glynn hebben bijgedragen aan het kunstwerk. Het kunstwerk weegt meer dan 300 kilo, meet 5 meter hoog en 5 meter breed en bestaat uit 62 verkoperde strips die samen een spiraal vormen. De 1.542 inzendingen zijn opgebouwd uit in totaal meer dan 52.204 karakters.
Het kunstwerk gaat na de onthulling naar Schotland waar het zal blijven voor de volgende generaties. De campagne, getiteld ‘Be Part of Something Famous’, en de virtuele sculptuur blijven zichtbaar op www.somethingfamous.com.