Jeugd vindt duurzame merken steeds belangrijker

29-11-2012 (08:28) - Marketing

56% van de jongeren vindt het belangrijk om meer groene en eerlijke producten te kopen. Dat blijkt uit recent onderzoek door Rank a Brand onder jongeren tussen de 18 en 25 jaar. De score van een merk komt echter niet altijd overeen met het beeld wat jongeren van het merk hebben. Ook weet de helft van de jongeren niet goed waar zij op kunnen letten tijdens hun koopgedrag en lopen de opvattingen over wat duurzaamheid inhoudt uiteen.
 
Jongeren hebben verschillende associaties bij duurzame merken: 45% denkt daarbij aan merken die op een milieuvriendelijke en eerlijke wijze gemaakt worden, 30% dat het merk producten verkoopt die langer mee gaan en 16% dat het merk financieel gezond is tijdens de economische crisis. Hoewel de meeste jongeren de voorkeur geven aan het kopen van duurzame merken, blijkt dat meer dan de helft van de jongeren niet weet waar ze op moeten letten.
 
‘Het is goed om te zien dat het thema duurzaamheid zo breed leeft onder jongeren. En dat dit net zo belangrijk is voor laag- als hoogopgeleiden, in tegenstelling tot oudere consumenten. Wel is er nog veel werk te doen om dit te verzilveren in duurzaam handelen. We zullen ons blijven inspannen om onze duurzame ranglijsten bij deze doelgroep onder de aandacht te brengen’, aldus Niels Oskam, oprichter van Rank a Brand.
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch