Kia vernieuwt relatiemagazine
04-11-2013 (08:25) - Marketing
Kia is de afgelopen jaren sterk gegroeid in Nederland. Het merk slaat met het vernieuwde relatiemagazine daarom een andere weg in. Waar de focus in het verleden voornamelijk lag op het genereren van naamsbekendheid van het merk, richt Kia zich nu meer op de volledige ‘customer life cycle’ waarbij loyaliteit van de klanten een steeds belangrijker aspect is.
Er is onder andere gekozen voor een relatiemagazine: ‘VIAKIA biedt de mogelijkheid om klanten te binden door ze te informeren, te inspireren en te activeren. Daarnaast is het een manier om klanten te bedanken en waarderen én om hun keuze voor het merk Kia te bevestigen’, aldus Kim Kreber, Communications Manager Kia Motors Nederland.
In het magazine wordt ook verwezen naar andere communicatiekanalen zoals kia.com, de social media pagina’s van het merk en MijnKia, de website voor Kia-rijders. Andersom worden er artikelen uit het magazine op deze kanalen geplaatst. Op deze manier wordt het merk Kia op een crossmediale manier uitgedragen.