KLM stapt in gaming
21-06-2013 (08:19) - Marketing
Nadat eerder in februari van dit jaar de trailer werd gelanceerd, brengt KLM vandaag Aviation Empire uit. Het is geen promotionele game, maar een strategische 3D-game op iOS en Android, die gratis wordt aangeboden.
De ontwikkeling van een game is volgens KLM een logische volgende stap in de digitale revolutie van KLM. Gaming is een grote potentiële markt en dit, gecombineerd met de groeiende vraag naar voortdurende betrokkenheid, biedt KLM de kans om relaties met klanten en mogelijke reizigers op te bouwen en te versterken, zo laat KLM weten.
In de game wordt de digitale wereld gecombineerd met de echte wereld. Via GPS-check-in op een luchthaven waarnaar KLM vliegt, kunnen spelers deze bestemming in de game ontgrendelen. Spelers kunnen hun vloot met in-app-aankopen personaliseren en sneller door het spel lopen, maar dit is niet noodzakelijk om de game te spelen.
De game wordt vandaag tijdens een evenement formeel geïntroduceerd. Tijdens het evenement geven Pieter Elbers, chief operations officer KLM, en Martijn van der Zee, senior vice president E-Commerce AIR FRANCE KLM, hun visie op digitale media in relatie tot KLM. Michiel Sala, mede-eigenaar van Little Chicken Game Company en Karlijn Vogel-Meijer, manager Social Media KLM, geven uitleg over de totstandkoming van Aviation Empire.