Lokale winkeliers verzamelen zich online

20-11-2012 (00:00) - Marketing

Winkelen speelt zich in toenemende mate online af. Hoewel online shoppen veel voordelen heeft, zijn er ook nadelen: voor wie zich wil onderscheiden van de massa, worden de mogelijkheden steeds beperkter. Een gemiste kans: lokale winkeliers met originele producten zijn er nog volop, maar ze hebben vaak geen tijd voor tijdrovende online activiteiten. 
 
SoLocal.nl wil hier op inspelen. De nieuwe website biedt consumenten de voordelen van online winkelen, maar slaat hierbij een brug naar lokale winkeliers die anders op het web onvindbaar zouden zijn. Op SoLocal.nl vinden consumenten originele producten van winkels bij hen in de buurt.
 

SoLocal is er niet alleen voor consumenten, maar juist ook voor lokale winkeliers. Het bedrijf wil hen via internet met elkaar in contact brengen; de fysieke winkel zelf blijft het kloppend hart. Initiatiefnemer van SoLocal Merijn Horck: ‘We verzetten ons tegen diegenen die zeggen dat de rol van de lokale winkel uitgespeeld is. Lokale winkels staan er in veel opzichten erg goed voor. Ze staan dicht bij hun publiek, zitten op leuke plekken, en verkopen vaak unieke producten. Hun probleem is dat zij nu razendsnel online moeten aanhaken, om te kunnen blijven concurreren. Wij helpen ze daarbij. Via SoLocal zijn hun winkels en producten eindelijk online vindbaar.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch