Mailing goede doelen: op papier of digitaal?

03-12-2014 (00:00) - Marketing

Een meerderheid geeft tot tien euro per keer aan goede doelen en doet dat vaker dan één keer per jaar. De kennis van goede doelenorganisaties over het specifieke geefgedrag, communicatie voorkeur en oordeelsvorming van (potentiële) donateurs bepalen echter wie die 10 euro krijgt.
 
In samenwerking met PostNL heeft Cendris naar het bovenstaande onderzoek gedaan. Voor goede doelen is het belangrijk om hun donateurs regelmatig op de hoogte te houden van nieuws en ontwikkelingen. Veruit de meeste Nederlanders geven de voorkeur aan het ontvangen van een digitale nieuwsbrief (54%). 
 
Verder sturen de meeste goede doelen nog regelmatig een donateursmagazine (30%) en (persoonlijke) brieven (24%). Terwijl dit door het overgrote deel van de donateurs niet op prijs wordt gesteld. Ook de frequentie is belangrijk. De ideale frequentie om donateurs op de hoogte te houden, is eens per kwartaal.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch