Manutan blijft hameren op persoonlijk contact
02-04-2014 (08:13) - Marketing
Manutan heeft zowel een mobiele site als een app gelanceerd. Het doel is volgens Marketing Director Arie van Dusseldorp echter niet om zoveel mogelijk via het web te verkopen: ‘Persoonlijk contact staat bij ons hoog in het vaandel.’
Waar veel bedrijven digitale hulpmiddelen inzetten om klantcontact te verminderen, draait Manutan het om. De nieuwe technieken zijn niet alleen bedoeld om het digitaal winkelen makkelijker te maken, maar moeten juist ook zorgen voor meer klantcontact.
Zo biedt de app zowel de mogelijkheid tot direct bestellen, als om via sms en videobellen contact te hebben met een expert bij Manutan. Klanten kunnen ook een foto sturen van een willekeurig product dat ze nodig hebben, waarop Manutan direct alle informatie over het product en een offerte stuurt. Bovendien is de app een verlengstuk van de catalogus zoals die bij veel bestellers nog op schoot ligt. Middels de app kunnen klanten pagina’s uit de catalogus scannen om zo video’s met uitleg en andere extra informatie te krijgen.