Marketeer geeft graag meer uit aan elitepubliek

16-07-2013 (08:01) - Marketing

Volgens het Q2 Digital Audience Report van Turn, een cloud marketing platform, voelt de top 2 procent van het wereldwijde publiek zich vier keer meer betrokken bij merken via crosschannel-reclame. Dit elitepubliek is zo in trek bij marketers dat zij 108 procent meer uitgeven aan reclame aan deze specifieke groep. 
 
Dit wereldwijde premium publiek segment, de digitale elite, verdient 76.900 dollar per jaar, of meer, is 21 tot 34 jaar oud en zijn kantoor medewerkers. Turn heeft ontdekt dat zij het meest crosschannel-publiek segment zijn, en dit nieuwe rapport brengt deze digitale elite in kaart met bruikbare data inzichten over wie zij zijn en waar en wanneer zij met merken in contact komen.
 

‘Marketers beginnen het belang in te zien van het betrekken van de digitale elite bij hun eigen merken en in dialoog te zijn met deze elite via meerdere kanalen’, zegt Paul Alfieri, vice president van marketing, Turn. ‘In 2013 is er een stijging van 200% geweest van het gebruik van betaalde data door onze klanten om campagnes uit te rollen via display, mobiel, video en social media. Het resultaat hiervan is duidelijk te zien aan de stijging van hun resultaten als zij consumenten via alle media bereiken.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch