Marketeer is online vaak onzeker

27-09-2013 (08:30) - Marketing

Uit onderzoek van Adobe blijkt dat marketeers niet zeker zijn van hun vaardigheden en kwaliteiten voor het meten van de effectiviteit van hun campagnes. 
 
Voor het onderzoek, Digital Distress: What Keeps Marketers Up at Night?, zijn ruim 1.000 Amerikaanse marketing professionals ondervraagd en dit biedt enkele nieuwe interessante inzichten. De uitkomsten van het onderzoek worden gepresenteerd tijdens de jaarlijkse Advertising Week-conferentie in New York, het grootste evenement voor marketing professionals in de VS.
 
Uit het onderzoek blijkt dat het zelfvertrouwen van marketeers opvallend laag is als het gaat om online vaardigheden. 
 
Minder dan de helft (48 procent) van de professionals, die zichzelf  ziet als digital marketeer, heeft het idee dat hij bedreven is in digital marketing. De meerderheid van de ondervraagde digital marketeers heeft geen formele training gehad in digital marketing en 82 procent van de professionals geeft aan dat zij het vak leren tijdens het uitvoeren van hun dagelijkse werkzaamheden.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch