Marketeer: let op de Millennial!

06-12-2012 (08:34) - Marketing

Edelman presenteerde gisteren het ‘8095®’-onderzoek dat inzicht moet geven in de ambities en meningen van de Millennial-generatie. Millennials zijn geboren tussen 1980 en 1995 en met 1,8 miljard generatiegenoten momenteel de grootste, levende generatie. 
 
De Millennials zijn de eersten die volledig digitaal opgroeiden met internet en smartphones binnen handbereik. Uit het onderzoek blijkt dat zij veel invloed uitoefenen op de aankoopbeslissingen van hun ouders en leeftijdsgenoten. 8095® is een vervolg van het gelijknamige onderzoek uit 2010 en is gebaseerd op interviews met 4.000 Millennials in 11 landen.
 
‘8095® laat zien dat we de invloed van de Millennial-generatie niet langer kunnen negeren’, aldus Eveline Bouman, Director Consumer Brands, Edelman Nederland. ‘In 2013 zal de oudste Millennial 33 jaar zijn. Dit betekent dat velen van hen nu ouders zijn, carrière maken, een ongelofelijke koopkracht hebben en invloed uitoefenen op de wereld van vandaag. Voor marketingprofessionals is het dus belangrijk hun strategieën af te stemmen op deze invloedrijke generatie.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch