Marketeers dumpen affiliates
29-01-2007 (10:24) - Marketing
Volgens onderzoek van AffStat gaan marketeers het komende jaar minder affiliates inzetten. 9 procent heeft het komende jaar meer dan tienduizend affiliates, tegen 14 procent vorig jaar. 10 procent zet tussen de vijf- en tienduizend affiliates in, vorig jaar nog 15 procent. 18 procent is van plan het komende jaar gebruik te maken van tweeduizend tot vijfduizend affiliates, een daling ten opzichte van de 23 procent die dit aantal vorig jaar noemde. Het aantal respondenten dat tussen de 501 en tweeduizend affiliates heeft, is gestegen van 22 procent vorig jaar, naar 25 procent dit jaar. Het percentage respondenten dat minder dan vijfhonderd affiliates heeft, is gestegen naar 37 procent. Vorig jaar was dit nog 24 procent. Toch is het aantal respondenten dat de hoogste conversieratio in het onderzoek - 5 procent of meer – meldt, wel gestegen. 15 procent meldt deze conversieratio, vorig jaar was dit 9 procent. Daarnaast heeft 5 procent (vorig jaar nog 3 procent) een conversieratio van tussen de 4,1 en 5 procent. De grootste groep respondenten, namelijk 15 procent, meldt een conversieratio van 1,6 tot 2 procent. Praktisch gelijk aan de 14 procent van vorig jaar.
Twinkle.nl