Mysterieuze vlaggencirkels KPN

13-02-2007 (11:11) - Marketing

De afgelopen week doken in Nederland een aantal mysterieuze vlaggencirkels op rondom woonhuizen. De afzender blijkt KPN te zijn, die vorige week MobielThuis introduceerde. De vlaggencirkels rondom de huizen visualiseren de ‘MobielThuis-zone’ waarbinnen je met je mobiel belt voor het tarief van de vaste lijn.

KPN start deze week met een uitgebreide campagne rondom MobielThuis. De cirkel speelt daarin een belangrijke rol. Om die kracht bij te zetten heeft KPN gezocht naar een ludieke wijze om de MobielThuis-zone betekenis te geven. Uit een uitgebreid onderzoek naar ‘thuis bellen’, in opdracht van KPN uitgevoerd door Blauw Research, blijkt dat 73 procent van de ondervraagden zegt vanuit huis het meest of altijd met de vaste telefoon te bellen. Met de mobiel wordt thuis minder vaak gebeld omdat tevens blijkt dat 53 procent van de ondervraagden meent dat gesprekken van mobiel naar vast (25 procent) en van mobiel naar mobiel (28 procent) het duurst zijn.

Bureaus

Media

Economisch