Nieuwe outdoormedia voor jongeren

03-03-2011 (09:33) - Marketing

De TienerTas en de StudentSampleBag zijn twee nieuwe outdoormedia waarmee marketeers de moeilijk bereikbare doelgroep van tieners tussen de 13 en de 18 jaar respectievelijk eerstejaars studenten kunnen bereiken. Na de succesvolle introductie van de ZakvanSint in 2010 voor kids tussen 5 en 12 jaar, komt Monsterscore met laagdrempelige marketinginstrumenten gericht op tieners (13 – 18 jaar) en studenten vanaf 18 jaar.

In mei en juni verspreiden promotieteams de TienerTas bij de opstapplaatsen van de vakantiebussen naar de populaire badplaatsen, op frisfeesten, bij zwembaden en langs stranden. Medio augustus krijgen 50.000 eerstejaars studenten de goodiebag tijdens de Introductieweek in hun studentenstad. De ZakvanSint wordt vanaf medio november weer landelijk door Zwarte Pieten uitgedeeld bij alle Sinterklaas-intochten.

De sampletassen worden 1-op-1 en face-to-face uitgedeeld op locaties en evenementen waar de betreffende groep jongeren of kids zich bevindt. Met de komst van de TienerTas en de StudentSampleBag wordt nu vrijwel het hele jongerensegment bestreken: ‘kids’, ‘teenagers’ en ‘students’. En met een interessant bereik: er worden per medium 50.000 contacten gemaakt. Door de opzet van meerdere merken, die gezamenlijk de kosten delen, blijven de kosten per contact relatief laag. Adverteerders kunnen meedoen met samples, gadgets, waardebonnen of bijvoorbeeld een uiting op de tas zelf.
Initiatief

De TienerTas, StudentSampleBag en de ZakvanSint zijn initiatieven van Fieldmarketingbureau Monsterscore. Monsterscore is specialist op het gebied van Outdoor en Instore Promoties en al jaren  partner voor A-merkfabrikanten. Het bureau telt landelijk zo’n 750 medewerkers, waarvan het grootste deel in het veld.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch