NN trotseert Consumentenbond
19-02-2007 (10:30) - Marketing
Verzekeraar Nationale Nederlanden heeft zich rond beleggingspolissen de woede van consumentenorganisaties gewekt. Directeur Piet Welten stelt over de beleggingspolissen in assurantievakblad VVP: ‘Het product was en is prima.’ Optimaal inzicht in kosten, informatie en financiële risico’s is nog niet bereikt, erkent hij, maar daar wordt aan gewerkt.Vorig jaar constateerde toezichthouder AFM dat beleggingsverzekeringen door hun hoge kosten, provisie en overlijdensrisicoverzekering nauwelijks rendement opleveren, terwijl klanten onduidelijke informatie krijgen. Ook de door verzekeraars ingestelde commissie De Ruiter noemde deze polissen van verzekeraars duur en ondoorzichtig, de verplichte bijsluiter toont risico’s onvoldoende en de oud-ombudsman adviseerde meer toezicht. Volgens de Consumentenbond, die via de stichting Verliespolis duizenden polisbezitters vertegenwoordigt, heeft de grootste levensverzekeraar niets van die kritiek geleerd. ‘Wat Nationale Nederlanden zegt is in volstrekte tegenspraak met wat onderzoeken tot nu toe aantonen’, aldus de zegsman.
DFT.nl