Onderzoeksprogramma Shopping2020

18-06-2013 (08:29) - Marketing

Het branchebrede onderzoeksprogramma Shopping2020 is van start gegaan. Bekende sprekers gaven de afgelopen week hun visie op de toekomst en ruim 360 bezoekers maakten kennis met elkaar en hun expertgroep. De eerste stap naar een antwoord op ‘Hoe shopt de consument in 2020?’ is gezet.
 
In totaal doen 429 experts mee aan het onderzoek. Door de samenwerking tussen verschillende brancheorganisaties, zijn de achtergronden van deze experts heel divers. 
 
Verschillende professionals op het gebied van e-commerce spraken over de op handen zijnde ontwikkelingen en wat die betekenen voor hun eigen organisatie. Nick Jue, CEO ING Nederland, gaf aan dat ING zich sterk op mobiel gaat richten. Volgens Pieter Bootsma, EVP Air France KLM, wil zijn organisatie er naar streven om klanten in de toekomst niet meer met paid traffic te verleiden. ‘We willen onze klanten zodanig bedienen dat ze meteen naar ons toekomen. We moeten dat gaan verdienen.’ 
 
Pim van der Feltz, CEO Google Benelux, vertelde dat Google zich gaat richten op het nog verder personaliseren van zoekresultaten en Coolblue deelde een aantal lessons learned die ook voor de toekomst gelden. 
 

Dympfke Kuipers, partner bij McKinsey, peilde onder de bezoekers van het congres wat de status op het gebied van e-commerce in Nederland is ten opzichte van andere landen. De bezoekers gaven aan dat Nederland achter loopt op het gebied van e-commerce. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch