Online klantvertrouwen gegroeid

29-09-2011 (08:55) - Marketing

Het vertrouwen van consumenten in online aanbieders van producten en diensten groeit. De stijging gaat gepaard met hogere waarderingen voor de vormgeving en informatiewaarde van websites. WUA! voerde in twee jaar 143 onafhankelijke onderzoeken uit naar het vrije online oriëntatieproces van consumenten. Daarin gaven 5.828 respondenten in totaal 32.723 beoordelingen over zo’n 3.000 verschillende websites.  

WUA! stelde in 2010 en 2011 een Top 100 websites van het jaar samen. Op basis van alle beoordelingen werden scores berekend voor een groot aantal thema’s. De websites in de Top 100 scoren dit jaar gemiddeld een 7 op het onderdeel vertrouwen. Vier tienden hoger dan het gemiddelde van 6,6 in 2010. Het vergelijken van alle drieduizend websites geeft dezelfde stijging: van 6,4 naar 6,8. 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch