Online reisbureaus even servicegericht

25-10-2012 (08:37) - Marketing

Uit klantrecensies op Preferenso.nl, een onafhankelijke reviewsite over bedrijven, blijkt dat de service van online reisbureaus net zo goed wordt bevonden als die van traditionele reisbureaus met deskmedewerkers. De online reisbureaus scoren hoge punten vooral op lage boekingskosten en reactiesnelheid. Er kan bij online bureaus gemakkelijk geannuleerd worden, wat ook gewaardeerd wordt.
 
In de top 10 beste reisorganisaties staan zeven pure online direct sellers met de hoogste klantoordelen: Booking.com (9.0), Vliegwinkel.nl (8,7), Vliegtickets.nl (8.5), Vliegtarieven.nl (8.4), Agoda.nl (8.3), Cheaptickets.nl (7.7) en Kras.nl (7,4).
 

De reisbureaus kunnen sowieso op een goede service-score rekenen: het cijfer voor de hele branche is een 7.9 over meer dan 1.100 reviews en er vallen geen onvoldoendes. De consument boekt tegenwoordig 60 procent van haar reizen bij de online aanbieders en hun aandeel groeit jaarlijks met 10 procent. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch