Ook BIC heeft WK-koorts
06-07-2010 (09:44) - Marketing
BIC staat vierkant achter oranje. Fietsers die gisteren hun fiets parkeerden in de stalling van Centraal Station Leiden of Den Haag konden er niet omheen. Tussen 11 en 17 uur werden op deze twee stations in totaal ruim duizend zadelhoesjes over de zadels van fietsen gedaan. De Hit en Run-actie heeft uiteraard alles te maken met de halve finale die het Nederlands elftal vanavond op het Wereldkampioenschap Voetbal in Zuid-Afrika speelt tegen Uruguay.
De Hit en Run-actie is BIC’s manier om te laten zien dat het pennenmerk het oranje legioen en het Nederlands elftal van harte steunt. Of, om het in het Zuid-Afrikaans te zeggen: ‘Ons vir jou, Holland!’ Onlangs lanceerde BIC al de speciale WK-aanstekers, voorzien van Zuid-Afrikaanse voetbaltermen zoals ‘doelhok’, ‘skoot na die doel’, ‘afrigting’ en ‘skeidsregter’. De aanstekers staan in speciale displays bij de verkooppunten en zijn een grandioos succes.