Philips op de bres voor ‘snoozers’
21-09-2011 (08:39) - Marketing
Onderzoek van Philips toont aan dat meer dan de helft van de Europeanen moe, traag en knorrig is bij het wakker worden. Ook Nederlanders zijn in de ochtend niet op hun allerbest. We kennen het hoogste aantal ‘snoozers’ van Europa en een derde heeft 30 minuten of meer nodig om echt wakker te worden. Het onderzoek - uitgevoerd in 11 landen in Europa – laat zien dat de helft van de Nederlanders zichzelf als ochtendmens typeert. Frankrijk kent het hoogste aantal ‘ochtendmensen’ met 69%. Philips start met een nieuwe ‘Wake-up Challenge’ voor Nederlanders met het grootste ochtendhumeur.
Frankrijk en Duitsland kennen het grootst aantal ‘vroege vogels’. En Nederland blinkt uit met het grootste aantal ‘snoozers’ van Europa: bijna de helft (44%) typeert zichzelf als ‘snoozer’ en wil dus graag nog een paar minuutjes extra slaap bij het afgaan van de wekker. Vooral vrouwen (69%) en jongeren onder de 24 jaar (86%) ‘snoozen’ tijdens de doordeweekse ochtenden. Fransen drukken het minst vaak op de snoozeknop met maar 20%. Over het algemeen doen we er in Nederland maximaal een kwartier over om alert en wakker te zijn (71%). Jongeren hebben daar echter meer moeite mee: bijna de helft heeft meer dan 30 minuten nodig om echt wakker te worden.