‘Providers informeren onjuist over HD-TV’

05-10-2011 (08:55) - Marketing

De servicedesks van UPC, KPN, Tele2, Ziggo en CanalDigitaal geven nieuwe klanten onjuiste informatie over High Definition-televisie, zo blijkt uit een groot klanttevredenheidsonderzoek van tv-gids Totaal TV onder de vijf grootste Nederlandse providers.   

Het is voor de derde keer dat Totaal TV dit grootschalige representatieve onderzoek in samenwerking met onderzoeksbureau Mystery Guest uitvoerde. Belangrijkste aandachtspunt was dit keer de informatievoorziening van de providers over HD-tv. In 80% van de gevallen vertelden de medewerkers van de servicedesks dat klanten, als ze een HD-pakket afnemen en een HD-televisie hebben, televisie kijken in HD-kwaliteit. Maar omdat slechts een klein aantal van de programma’s van de publieke en commerciële zenders daadwerkelijk in HD wordt uitgezonden, is die informatie onjuist.  

In het klanttevredenheidsonderzoek van Totaal TV werd de servicedesk van UPC net als vorig jaar als beste beoordeeld. De provider scoorde op vrijwel alle punten uitstekend. CanalDigitaal eindigde in dit onderzoek als tweede, KPN en Ziggo deelden de derde plaats. Tele2 kwam het minst goed uit de bus. Het complete onderzoek is te lezen in de Totaal TV die vanaf vandaag in de winkels ligt. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch