Reclamefolder-App populair
18-08-2011 (09:22) - Marketing
Voor iedereen die op de hoogte wil blijven van de nieuwste reclamefolders lanceerde Reclamefolder.nl twee maanden geleden de Reclamefolder-App voor iPad én iPhone. Deze App, waarin gebruikers door de folders van diverse landelijke en regionale winkels kunnen bladeren, is volgend de makers een succes. Binnen een week was de App 60.000 keer gedownload waardoor deze in Apple’s App Store op 1 kwam te staan.
De App was oorspronkelijk een aanvulling op de Reclamefolder.nl website, maar blijkt in de praktijk ook zelfstandig gebruikt te worden. Om het gebruikersgemak van de App te vergroten heeft Reclamefolder.nl enkele verbeteringen doorgevoerd. De nieuwste versie is per vandaag gratis te downloaden.
In de App worden, net als op Reclamefolder.nl, folders van diverse landelijke en regionale retailers overzichtelijk en aantrekkelijk digitaal gepresenteerd. Consumenten kunnen zo eenvoudig bekijken welke retailers bij hen in de buurt bijvoorbeeld waterkokers, barbecues of horloges verkopen en een vergelijkend vooronderzoek doen. De vernieuwde App biedt verder onder meer de mogelijkheid om aanbiedingen uit te knippen en op een digitaal prikbord te plaatsen. Daarnaast is er een gebruiksvriendelijke inzoom functie en de mogelijkheid om aanbiedingen door te sturen. Verder zijn er diverse performance verbeteringen doorgevoerd.
Uit onderzoek van GfK blijkt dat bijna 50% van de Nederlanders de wekelijkse aanbiedingen uit de folder leest. Bedrijven weten dit ook; in 2010 gaven ze 7,7% meer uit aan folders dan het jaar ervoor. Retailers gebruiken al snel de helft van hun mediabudget aan folders. Niet voor niets, want ongeveer 30% van hun omzet komt voort uit folderdistributie. Echter, steeds meer mensen plakken een NEE/NEE of JA/NEE sticker op de brievenbus, Voordeel van de website en App van Reclamefolder.nl is dat consumenten ook met een sticker toch op de hoogte blijven van de laatste aanbiedingen.