Reed Business Media en Libéma starten strategische samenwerking
17-12-2013 (00:00) - Marketing
Reed Business Media, uitgever van onder andere Elsevier, Misset Horeca, Boerderij en P&O Actueel, en Libéma starten een strategische samenwerking. Het doel is het ontwikkelen van grootschalige Live Events voor de merken en doelgroepen van Reed Business Media.
De twee partijen gaan dat doen op basis van bestaande en nieuw te ontwikkelen beurzen en evenementen op een van de 24 locaties van Libéma. In deze samenwerking zijn beide partijen gezamenlijk verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van bestaande events en voor het succesvol uitrollen van nieuwe beurzen en evenementen.
‘Events zijn een essentieel onderdeel in de crossmediale strategie die we bouwen voor al onze mediamerken. Met beurzen en events komen merken tot leven en creëer je waarde voor je klanten. Libéma is actief in vergelijkbare markten als Reed Business Media en de expertises van beide partijen vullen elkaar bijzonder goed aan. Een echte win-win situatie’, aldus Peter de Mönnink, die tot 1 januari 2014 CEO Reed Business Media is waarna hij bij Sanoma de functie overneemt van Dick Molman.