Rotterdamse NikeStore in teken Tour
01-07-2010 (09:47) - Marketing
Ter ere van de Tour de France én Lance Armstrong, heeft de NikeStore in Rotterdam als thema LIVESTRONG gekregen. De racefiets van Lance Armstrong is er tentoongesteld en zijn fans kunnen op een bord in de winkel persoonlijke berichten voor de veelvoudig Tourwinnaar achterlaten. De winkel is ook de enige in Nederland waar LIVESTRONG, de collectie van Armstrong, wordt verkocht.
Terwijl Armstrong vanaf 3 juli in Rotterdam zijn achtste overwinning in de Tour de France najaagt, blijft zijn vizier gericht op het gevecht tegen kanker, waar hij zo veel mogelijk mensen bij wil betrekken. LIVESTRONG zet zich in voor de 28 miljoen mensen die wereldwijd leven met kanker en de opbrengst van de producten speelt daarin een belangrijke rol. De samenwerking tussen Nike en Armstrong heeft al meer dan tachtig miljoen dollar opgebracht, onder meer dankzij de distributie van meer dan zeventig miljoen gele polsbandjes sinds 2004.
Na de introductie van de beroemde gele polsbandjes in 2004, introduceerde Nike in 2008 in de VS ook een kleding- en schoenenlijn voor LIVESTRONG. Nu komt deze collectie ook naar enkele landen in Europa, waaronder Nederland. ‘Ik ben trots dat LIVESTRONG onze missie nu meeneemt over de grenzen, zodat we nog beter kunnen helpen mensen de middelen en steun te bieden in hun strijd tegen kanker’, aldus Armstrong. ‘We zijn er in geslaagd om op vernieuwende manieren bewustzijn te creëren, maar het gevecht is nog verre van over. Daarom ben ik blij dat LIVESTRONG nu ook het verschil kan gaan maken in Canada, Frankrijk, Groot-Brittannië en Nederland.’