Samenwerking HEMA en Nickelodeon
15-03-2011 (09:23) - Marketing
Vanaf nu zijn de pinguïns Skipper, Kowalski, Private en Rico, beter bekend als de Pinguïns van Madagascar, niet alleen op tv te bewonderen, maar ook bij HEMA, warenhuisketen voor food en non-food. Bij een HEMA kindermenu ontvangt de jonge consument nu gratis een ‘Pinguïns van Madagascar-verrassing’.
Het kindermenu kan zelf worden samengesteld en bestaat uit een hapje, drankje en toetje. Tevens ontvangen de kinderen een muntje voor een speciale automaat, waar een verrassing uit komt ‘rollen’. Van kleurboekjes tot sleutelhangers en van stickerboekjes tot strijkplaatjes, uiteraard volledig in stijl van de pinguïns.
De volledige campagne rondom de pinguïns bestaat uit TV, online en print-uitingen. Nieuwe afleveringen van de Pinguïns van Madagascar zijn vanaf maandag 21 maart iedere schooldag op Nickelodeon te zien.
Het is de tweede keer in korte tijd dat Nickelodeon en HEMA een samenwerking met elkaar aangaan. Vorig jaar werd op succesvolle wijze de campagne rondom speciale knikkers met een eigen persoonlijkheid, de zogenaamde ‘Bonkies’, gelanceerd.