Sanoma Media start online advertentieverkoop voor derden
16-08-2011 (09:20) - Marketing
Sanoma Media breidt haar netwerk uit door een parallel netwerk te bouwen en daarmee ook voor sites van derden online advertentieruimte te verkopen. KPN is met de startpagina KPNvandaag.nl de eerste partij in die samenwerking. Door ook de verkoop te verzorgen voor titels die niet door Sanoma worden uitgegeven bouwt Sanoma Media aan een parallel netwerk. De titels die worden toegevoegd aan het portfolio voegen content, contentuitwisseling en uniek bereik toe aan het huidige netwerk van Sanoma Media.
Rachel Gómez Y Maseland, Sales Director Digital bij Sanoma Media: ‘We slaan deze strategische weg in om onze positie als marktleider te onderstrepen. Sites van derden, en dus tevens KPNvandaag.nl, zijn een mooie aanvulling op ons portfolio. We kunnen onze klanten, adverteerders en bureaus, op deze manier een nog breder pakket aanbieden en in dit geval KPN een stap verder brengen in de verkoop van hun online inventory.’
Voor KPN en KPNvandaag.nl is de samenwerking tevens interessant omdat het aanbod van content op de startpagina uitgebreid kan worden met de titels van Sanoma.