Sven bedankt zijn moeder
04-09-2013 (00:00) - Marketing
Procter & Gamble (P&G) geeft voor het eerst ook in Nederland invulling aan zijn wereldwijde Olympische samenwerking met het IOC.. In Nederland spelen Sven Kramer en zijn moeder Elli de hoofdrol in de ‘Bedankt, Mam’ campagne in aanloop naar de Olympische Winterspelen van 2014 in Sochi.
Met het sponsorship van de moeders van atleten, die tot uiting komt in de campagne ‘Bedankt Mam’, wil P&G laten zien dat achter iedere atleet een moeder staat die bijdraagt aan het succes. P&G vindt dat deze ‘stille krachten’ achter topsporters het verdienen om nu eens zelf in de spotlights te staan.
De Nederlandse campagne van P&G past in de 10-jarige samenwerking die op wereldwijd niveau is aangegaan met het IOC, als TOP (The Olympic Partners) sponsor tot aan de Olympische Spelen in 2020. De samenwerking brengt de missie van het Olympische gedachtegoed (het verbeteren van het leven door middel van sport) en de missie van P&G (mensen raken en hun leven verbeteren) samen.