TMG wint kortgeding Van Tuijl

07-03-2011 (08:05) - Marketing

Telegraaf Media Nederland heeft het kortgeding gewonnen dat was aangespannen door Chris van Tuijl.  Van Tuijl verkocht in 2005 zijn succesvolle datingsite Relatieplanet.nl aan Telegraaf Media Nederland. Hij startte onlangs een nieuwe datingsite, maar werd door Telegraaf Media Nederland gehouden aan het non-concurrentiebeding dat onderdeel uitmaakte van de koopovereenkomst van Relatieplanet.nl

Van Tuijl meende dat het non-concurrentiebeding afliep op 7 januari en startte de lancering van een nieuwe datingsite. Telegraaf Media Nederland sommeerde hem daarmee te stoppen tot de datum van 8 oktober 2011. Dat is het moment dat het non-concurrentiebeding afloopt.  Telegraaf Media Nederland sommeerde Van Tuijl elke dag € 25.000,- te betalen zolang de activiteiten niet gestaakt werden. Daarop stapte van Tuijl naar de rechter. Tevergeefs, zo blijkt nu. Het non-concurrentiebeding geldt nog,  zo oordeelde de rechter, en Van Tuijl kan daarom pas vanaf 8 oktober zijn site lanceren.

‘Jammer, dat dit via een kortgeding uiteindelijk moet worden opgelost. Wij hebben Chris van Tuijl aangegeven hem aan zijn non-concurrentiebeding te zullen houden,  toen in januari bleek dat hij een nieuwe datingsite lanceerde.  Wat ons betreft onbegrijpelijk dat hij zich toen niet realiseerde dat hij zich vergiste, of er op gokte dat we het zouden laten lopen’, aldus Marc Roos, directeur Digitaal van Telegraaf Media Nederland | Landelijke Media.

Roos: ‘Relatieplanet .nl is nog steeds de nummer één in de markt van online daten, en dat gaan we ook zeker zo houden. Het heeft dan ook niet te maken met het feit dat wij nóg een concurrent vrezen. Zeker niet, maar als er op deze manier één bij komt ligt dat anders. Het gaat erom dat je bij een overname samen afspraken maakt. Dat doen we niet voor niets , en daar moet je je gewoon aan houden.’

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch