Unilever verder met productdemonstraties
14-02-2007 (10:28) - Marketing
Levensmiddelenconcern Unilever wil met winkeldemonstraties in supermarkten in Nederland zijn omzet verhogen. Dit jaar staan er circa tienduizend demonstraties op het programma, aldus Unilever.Hiermee wil het bedrijf nieuwe producten laten zien, tonen hoe ze moeten worden bereid en ze laten proeven. Unilever gaat structureel productdemonstraties aanbieden in supermarkten. Een aantal grote supermarkten heeft volgens Unilever al toegezegd mee te werken aan de stap. Tot nu toe deed Unilever alleen incidenteel aan productdemonstraties, maar het blijkt dat er meer behoefte aan is. Jongeren denken dat ze geen biefstuk kunnen bakken, en doen het dus niet. Dat doet de verkoop van bijvoorbeeld Croma en Bertolli geen goed. Ook voor nieuwe producten worden meer demonstraties
georganiseerd, omdat momenteel negen van de tien nieuw geïntroduceerde producten binnen enkele maanden weer verdwijnen wegens tegenvallende verkopen. Sinds 2006 is Boost Concepts verantwoordelijk voor deze winkeldemonstraties.