Verlichting voor ondernemend Nederland

31-10-2012 (08:27) - Marketing

Ondernemend Nederland is meer dan ooit bezig met het verlichten van de winkelomgeving in de donkere maanden. Dat constateert Avontuur Thema Vormgevers, marketleider in winterse sfeerverlichting voor de openbare ruimte.
 
‘De vraag naar winters sfeerlicht neemt fors toe; verlichtingsconcepten worden ook steeds imposanter’, aldus directeur Patrick Avontuur. ‘We hebben in sommige binnensteden al in september de eerste lichtbogen opgehangen. Nooit eerder installeerden we zo veel lampen als dit jaar.’
 
De lichtondernemer uit het Noord-Hollandse Wijdenes liet vorig jaar onderzoeken wat het effect was van sfeerverlichting op de omzet. ‘Een spectaculaire of juist vriendelijke uitstraling door een zee van licht roept bij consumenten gevoelens op van geborgenheid en warmte. Shoppers voelen zich welkom. De voornaamste reden voor de grote vraag  naar sfeerlicht is in deze economisch duistere tijden dus een zakelijke. Ondernemers die hun winkelomgeving goed verlichten, boeken fors meer omzet, blijkt uit onderzoek.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch