Wakker Dier komt met ‘anti-commercial’
11-08-2011 (09:34) - Marketing
Vanaf vandaag gaat Wakker Dier enkele weken lang in het Ster-reclameblok een tv-spot uitzenden waarin het dierenleed achter de kiloknaller-kip wordt getoond. Met de spot zit Wakker Dier voor het eerst in het hart van de plek waar supermarkten hun kiloknallers promoten; het tv-reclameblok. De tv-spot zal meer dan honderd keer worden uitgezonden, deels primetime.
Wakker Dier verwacht veel van de tv-primeur: ‘Met tv kunnen we het dierenleed achter de kiloknaller-kip echt laten zien. Een stal met 20.000 kippen, liggend in de eigen stront, dat ziet er niet uit. Dat is toch anders dan feiten over dierenleed vertellen op de radio.’
In juli had Wakker Dier al een kleine test in de zendtijd van Socutera. De campagne tegen de kiloknaller slaat duidelijk aan onder het publiek. Jarenlang nam het aantal kiloknallers – vlees goedkoper dan kattenvoer – toe. Maar na de start van de kiloknallercampagne in 2010, is het aanbod kiloknallers gekelderd met 34%. Het aanbod diervriendelijke aanbiedingen steeg met 73%. De verkoop van biologisch vlees nam in een jaar met 32% toe.